Gå til hovedinnhold

Hvordan fungerer synkronisering med Tripletex?

Integrasjon mellom Gripr og Tripletex fungerer på følgende måte:

  • Opprettes eller oppdateres noe i Gripr, blir det også opprettet eller oppdatert i Tripletex.

  • Opprettes eller oppdateres noe i Tripletex, blir det også opprettet eller oppdatert i Gripr.

Det er noen unntak som timer og produkter, dette går kun fra Gripr til Tripletex ved å utføre en manuell prosess.

Hvilken data blir synkronisert?

Når integrasjon er aktivert kan man konfigurere hvilken data som skal oppdateres automatisk, dette kan enkelt redigeres i etterkant. Du kan også velge om tidligere data skal oppdateres når data importeres manuelt på nytt.

Disse valgene finner du ved å gå til integrasjoner i innstillinger og velge innstillinger på Tripletex integrasjon.

Følgende data kan synkroniseres:

  • Ansatte

  • Kunder/leverandører

  • Kontaktpersoner

  • Prosjekter

  • Produktregister

  • Time aktiviteter

  • Timer kan sendes til lønn/fakturering

  • Produkter kan sendes til ordre/prosjekt

Anbefalte steg etter at integrasjon er aktivert

Før du setter i gang med å opprette ting i Gripr/Tripletex er det anbefalt å:

  • Importere alle ansatte så disse blir koblet sammen

  • Importer deretter kunder og leverandører

  • Importer kontaktpersoner

  • Import så prosjekter

  • Sett opp hvilke time aktiviteter som skal mot hvilke aktiviteter i Tripletex.

Gjør man dette i annen rekkefølge vil prosjekter ikke kunne sette kunde og/eller prosjektleder, kunder kan ikke få en eier osv.

Nyttige tips

Når man lager prosjekt i Gripr så gjøres det en sjekk om hvilke brukere som kan være prosjektleder og prosjektdeltager slik at data kan flyte sømløst mellom Gripr og Tripletex.

Det vil si at hvis en bruker ikke dukker opp som prosjektleder/deltager så er årsaken ofte at brukeren i Tripletex ikke har nødvendige tilganger/rettigheter. Fiks dette og prøv igjen.