Gå til hovedinnhold

Duett - hvordan fungerer det?

Med integrasjon til Duett vil du bruke mindre tid på å skrive inn informasjon flere steder og du vil oppleve en sømløs oppdatering av informasjon når noe blir opprettet eller oppdatert.

Denne informasjon blir oppdatert:

  1. Kunder/leverandører

  2. Kontakter

  3. Prosjekter

  4. Produkter

  5. Faktura utkast i Duett

Kom i gang med integrasjon

Først må integrasjon aktiveres via innstillinger -> integrasjoner i Gripr. Her må du klikke på aktiver og deretter legge inn brukernøkkel som du henter i Duett.

Logg inn i Duett å gå til innstillinger -> Integrasjoner og søk opp Gripr i listen over systemleverandører. Velg Gripr og kopier brukernøkkel før du går tilbake til Gripr og limer denne inn.

Når integrasjon er aktivert er det anbefalt at du importerer alle dine data fra Duett slik at Gripr har siste oppdaterte opplysninger. Importer i denne rekkefølgen for å raskest komme i gang:

  1. Kunder/leverandører

  2. Kontakter

  3. Prosjekter

  4. Produkter

Når dette er gjort vil også disse bli oppdatert når nye endringer blir gjort enten i Gripr eller i Duett.

Opprett fakturagrunnlag i Duett

Når du legger til forbruk av materialer eller timer ved bruk av produkter på en oppgave som er tilknyttet et prosjekt eller direkte på prosjektet, kan disse produktene enkelt overføres til Duett som underlag for en ny faktura.

Gå til prosjektet du skal fakturere og finn de produktene som skal overføres, marker disse og høyreklikk for å få frem valget om å opprette et fakturautkast. Når du klikker på denne vil produkter bli overført og du vil umiddelbart se i Gripr at disse får en ny status.

Går du til Duett vil du der finne fakturautkastet med de produktene du sendte over.